06.10.2017

Щодо програми "Життя без обману" від 03 жовтня 2017 року. Звернення до авторів програми

Шановний Олексію Душко! Останнім часом неодноразово здійснюють спроби знищити українське виноробство. Для цього готуються піар-компанії спрямовані проти виноробів та виноградно-виноробної галузі в цілому. Кілька років тому широко здійснювалась програма дискредитації українських вин. Всі засоби масової інформації сотнями публікацій переконували споживачів, що в Україні виноградників уже немає, також немає і сировини для виробництва вин, а в торговельній мережі всі вина вітчизняних виробників – фальсифікати. Розповсюджувалась інформація про те, що «90 відсотків вин, що реалізуються в країні фальсифікати». Таким чином, все йде до того, що скоро українці забудуть смак натурального вина. Повідомлялось, що в Україні фальсифіковані вина узаконені, тому пити порошкові вина – це нова ера українського виноробства.

Не встигли винороби завершити боротьбу з порошковою піар-компанією, як загорілася ще потужніша боротьба. Більш ніж 30 центральних та регіональних виданнях публікували такі заголовки: «Истина не только в вине, но и в бутылке...», «На вкус вина влияет цвет бутылки, вернее его отсутствие…», «Страсти вокруг винной бутылки разгораются…», «Тайна винной бутылки продолжает будоражить…», «Прозрачная бутылка – признак не качественного вина», «Винный скандал с политическим подтекстом…» і т.д. Така велика кількість замовлених публікацій та телепередач підняли хвилю заперечень українських виноробів.

Згодом горілчані магнати намагалися знищити українське виноробство. Знову почалась ретельно підготовлена нова піар-компанія зі знищення виноробних підприємств, головним чином для тих, які виробляють кріплені вина.

Старт почався на прес-конференції УНІАН, коли виробники горілки намагались обґрунтувати необхідність підняття акцизу на кріплені вина в 6-10 разів. Адже кріплені вина у них як «кістка в горлі» - серйозний конкурент лікеро-горілчаним виробам. Тому їх треба знищити. Присутні там принизливо називали всі кріплені вина «шмурдяками».

Таким чином, українське виноробство, захищаючись від нападів опонентів, витримало три агресивні та нахабні піар-компанії, які намагались знищити вітчизняне виноробство за допомогою – «Порошкового вина», «Белой бутылки» та різкого підвищення акцизу на кріплені вина.

Ознайомившись з телепередачею «Життя без обману» корпорація «Укрвинпром» дійшла до висновку, що у авторів та консультантів програми мета була така ж, як і в трьох попередніх випадках – дискредитувати українське виноробство, щоб споживач відвернувся від вітчизняної виноробної продукції. Для цього в програмі навчали телеглядачів, як фальсифікувати вино, додаючи різні компоненти, називали вина «шмурдяком» та «дешевим шмурдилом», не маючи обґрунтування.

Українська корпорація по виноградарству і виноробній продукції «Укрвинпром», переглянувши ефір вашої передачі на каналі 1+1 від 03.10.2017 року, від імені виноградно-виноробної галузі України хоче внести ряд суттєвих заперечень, які ми описали нижче.

​1. Для виробництва Шампанського України та вин ігристих дійсно використовується спирт (для виробництва експедиційного лікеру, який використовують при розливі вина для доведення його до визначених кондицій: брют, напівсухе, напівсолодке і т.д.). Для цього використовують спирт коньячний, витриманий не менше ніж 5 років (згідно з чинними нормативними документами) а не «дешеву спиртяку», як було заявлено у програмі.

​2. Щодо дегустації ординарних Коньяків України та оцінки шановного Івана Бачуріна: всім відомо, що віскі може вироблятися із сировини різного походження (ячмінь, жито, кукурудза, пшениця), а коньяк тільки з винограду. Людині, яка надає перевагу у споживанні віскі, надавати дегустувати коньяк не зовсім коректно. Як казав сам Іван в одному з його інтерв’ю: «Потому что я сам пил виски, я всегда отдавал ему предпочтение. Славянину исторически ближе зерновой алкоголь. Например, для пития коньяка обязывает положение, это больше мода, которая сейчас заметно уходит. А виски – один из самых близких, после водки, для славянской натуры». Ці два продукти аж ніяк не можна порівнювати, а також казати, що коньяк – це мода, тож висловлювання сомельє з приводу «сурогату» вважаємо за абсурд.

Крім того, у випуску програми була вжита назва «бренді» на позначення «коньяків України». Але варто зазначити, що бренді та коньяки мають різні технології виробництва, відтак це – різні напої.

​3. Діоксид сірки (SO2) - натуральний побічний продукт збродження, у процесі якого дріжджі виробляють до 10 мг діоксиду сірки на 1 літр. Отже SO2 сама по собі знаходиться у вині навіть якщо її не додали спеціально. На основі експериментів Міжнародна Організація Охорони Здоров’я постановила, що RDA (допустима норма) SO2 складає 0,7 мг на кг маси тіла людини. Тому для людини вагою 70 кг добова норма діоксину сірки – 49 мг. Люди, які відчувають негативну дію вживання вина (головні болі, почервоніння) одразу звинувачують у цьому діоксид сірки, частково тому, що вона здається першим кандидатом, будучи хімічною добавкою, що для більшості є автоматичним злом. Але як показує практика в більшості випадків на ранок болить голова або ж від занадто великої кількості випитого, або ж від неякісних, змішаних напоїв, чи від одного та іншого разом.

У сучасному світі діють досить жорсткі обмеження максимального вмісту загальних сульфітів у вині. Так, наприклад для білих сухих вин в Україні встановлені обмеження в 200 мг/дм3, в США – 350 мг/дм3, Чилі – 250 мг/дм3, в Євросоюзі – 200 мг/дм3 для білих та рожевих вин, 150 мг/дм3 для червоних вин, а для солодких вин навіть до 400 мг/дм3. Як правило, в червоних винах сірки міститься менше, ніж в білих, в сухих - менше, ніж солодких, а в висококислотних - менше, ніж у варіантах з низькою кислотністю.

У звичайному житті ми зустрічаємося з сіркою набагато частіше, ніж нам здається. Вона входить до складу важливих для організму людини амінокислот, міститься в продуктах харчування і напоях. Для порівняння, в сухофруктах в 10-50 разів більше діоксиду сірки, ніж у винах.

4. З приводу ваших порад, щодо вибору вин у торговельних мережах.

а) Не купувати купажоване вино.

1) Купаж - суміш у певному співвідношенні різних виноматеріалів, коньячних спиртів з компонентами, встановленими технологічними інструкціями для надання вину, коньяку України типовості, забезпечення випуску стабільних за своїми органолептичними і фізико-хімічними показниками вин і коньяків України. Технологічна операція приготування купажу має назву - купажування, а вина мають назву – купажовані. Вино сортове – вино виноградне, виготовлене з 85% винограду одного сорту та допускається використання до 15 відсотків інших сортів винограду того ж ботанічного виду. Покупець може самостійно обрати, яке вино йому купити – сортове і відчути типові властивості та характеристику (аромат чи букет, смак) притаманне саме даному сорту винограду, наприклад Совіньйон блан, Каберне, Мерло чи Шардоне…або ж купажоване вино, в якому не буде виражених органолептичних особливостей винограду так як там сортосуміш, ось і вся різниця.

б) Обирати тільки сухі вина

Великій кількості людей, а може і більшості до вподоби напівсухі, напівсолодкі чи солодкі вина - це залежить тільки від особистих уподобань покупця.

в) Обирати за роком врожаю 2013, 2015 так, а 2016 - ні.

​Ця порада аж ніяк не відповідає дійсності. Адже урожайність винограду, в першу чергу, це кількість зібраного винограду з гектару площі. В різні роки вона різна. Несприятливі кліматичні умови можуть погіршити якість і кількість зібраного винограду, але сучасне обладнання, комплекс технологічних прийомів, санітарно-гігієнічні процедури, які проводяться на виноробних підприємствах при виробництві виноробної продукції повною мірою забезпечує якість та стабільність кінцевого продукту.

​З огляду на вищезазначене, просимо Вас, шановний Олексій, для подальшого запобігання виходу некоректної інформації у пресу, будь ласка консультуйтесь у більш компетентних та професійних установах, організаціях. Ми впевнені, що кожне виноробне підприємство з радістю прийме вашу знімальну групу у себе на виробництві та покаже весь правдивий процес виробництва вин, а також відтепер будемо обов’язково запрошувати Вас на професійні дегустаційні комісії, які проводить корпорація «Укрвинпром», комісійно закуповуючи українські та іноземні зразки у торгівельних мережах. Центральна галузева дегустаційна комісія «Укрвинпрому» створена в 2007 році. За цей час відбулось 21 засідання і було продегустовано 1950 зразків тихих та ігристих вин, шампанського і коньяків, у тому числі 360 імпортних зразків. За підсумками кожного із засідань протокол дегустації надається центральним органам виконавчої влади для відповідного реагування.

2017
ЛИСТОПАД
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Вкажіть діапазон