06.02.2015

3 лютого в Прес-центрі Інформаційного агентства ЛІГАБізнесІнформ відбувся круглий стіл видання «ЮРИСТ & ЗАКОН» на тему: "Ринок продовольчих товарів: законодавчі перспективи та державна стратегія". З доповідями виступили експерти в сфері аграрного комплексу України.

Про перспективи зростання агробізнесу в контексті реформи сільського господарства і нової продовольчої політики розповів голова Комітету підприємців агрокомплексу ТППУ Олег Юхновський. Основою для його доповіді служили положення Коаліційної угоди, що стосуються аграрної галузі, адже саме цей документ став орієнтиром діяльності уряду. Експерт нагадав, що передбачена в Угоді реформа сільського господарства включає: земельну реформу; реформування системи держпідтримки сільськогосподарського виробництва та залучення фінансування в галузь; сприяння міжнародній торгівлі; сталий розвиток сільських територій. Втім, на думку пана Юхновського, обрані шляхи реформування сільського господарства залишають дуже багато відкритих питань. Земельна реформа, зокрема, стала окремим грунтом для спекуляцій. Експерт вважає, що земельні проблеми не вирішити до тих пір, поки не проведуть повноцінну судову реформу.

Наступним слово тримав Олександр Васильченко – голова асоціації «Укрхліб». Експерт зазначив, що хоча в Україні в цілому немає труднощів із забезпеченням хлібом, тим не менш, виникають інші проблеми, а саме з цифрою споживання, якістю та безпекою хліба, відсутністю технічного розвитку, а також ціноутворенням.

У свою чергу, Володимир Кучеренко, генеральний директор корпорації «Укрвинпром» окреслив для присутніх нюанси та особливості функціонування виноградно-виноробної галузі: виробничий процес, законодавчі бар'єри, пропозиції та останні зміни у законодавстві. На думку пана Кучеренка, існуючі проблеми галузі пов'язані зі скасуванням механізму підтримки виноградарства, втратою кримських виноградників і багаточисельними проблемами, пов’язаними з багаторічними насадженнями, які здатні нанести катастрофічної шкоди українському виноградарству як такому. Пан Кучеренко приділив багато уваги європейському досвіду розвитку виноградно-виноробної галузі, який, на його думку, має стати основою для напрацювань в Україні.

Голова Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету Світлана Гудзенко розповіла про виклики, з якими зіткнувся Комітет у процесі Євроінтеграції. Зокрема, нещодавно виникли проблеми з продукцією органіки. З'явилися товари, які як би сертифіковані ЄС, але не йдуть на експорт, а замість цього продаються за високими цінами в українських магазинах. Цей сертифікат експерт назвала «листочком ЄС» і пояснила, що поки фахівці до кінця не розібралися, як реагувати на таку продукцію.

Трохи світла на європейські аспекти конкурентного права пролила патентний повірений Марія Ортинська. Експерт розповіла про популярне в Європі поняття «tradedress». Це так званий «одяг продукції»: зовнішній вигляд, колір, форма, етикетки. Приміром, компанія Red bull зареєструвала в якості торгової марки колірну гамму пляшки, а компанія Apple - екстер'єр та інтер'єр власних магазинів. Зовнішній вигляд товару має великий вплив на споживача, тому схожість торгових марок викликає чимало судових суперечок. При цьому пані Ортинська зазначила, що в Угоді про асоціацію з ЄС реєстрація торгової марки необов'язкова, достатньо довести, що ваша продукція відповідного зовнішнього вигляду з'явилася на ринку раніше.

Щоб допомогти агробізнесу перебороти усілякі перепони на шляху до ЄС, адвокат Олександр Поліводський підготував кілька рекомендацій. Експерт радить бізнесу:

- Легалізувати механізми поставки;

- Інвестувати в оновлення виробництва, а також в процес стандартизації, сертифікації та лабораторних досліджень;

- Чітко формулювати інформацію про товар;

- Створювати асоціації та об'єднання;

- Брати участь у затвердженні стандартів і законотворчому процесі.

Пан Поліводський прийшов до висновку, що гармонізація неминуча, так само як і суттєві зміни на ринку. Саме тому підприємцям потрібно брати активну участь у розробці регуляторних актів. Юристам ж він радить створювати окрему групу тих, хто готовий вчитися у своїх клієнтів і вчити їх новим правилам.

2019
ЧЕРВЕНЬ
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Вкажіть діапазон